Sales. Groei. Leads. Deals. Closen. Allemaal termen, waar jij hitsig van wordt. Elke woensdag een nieuwe aflevering van de π€ [smiley met dollarteken podcast]. Eerlijk, echt een waardeloze naam, maar geweldige inhoud. DΓ© podcast voor elke salestijger....
Sales. Groei. Leads. Deals. Closen. Allemaal termen, waar jij hitsig van wordt. Elke woensdag een nieuwe aflevering van de π€ [smiley met dollarteken podcast]. Eerlijk, echt een waardeloze naam, maar geweldige inhoud. DΓ© podcast voor elke salestijger. In deze podcast gaan we wekelijks 15 a 20 minuten om de tafel om sales professionals diepgang te bieden.
β
Vandaag gaan we in discussie over de verschillen tussen Marketing Qualified Leads en Sales Qualified Lead. Als Agency merken we dat elk bedrijf dit anders definieert.
β
Een Sales Qualified Lead (SQL) is een lead die zich op basis van bepaalde eigenschappen en acties onderscheidt van de andere leads. Het is de lifecycle stage die direct na Marketing Qualified Lead komt. Herkenbare acties die vaak worden ondernomen door MQL's zijn whitepaper downloads, inschrijving voor formulieren, nieuwsbrieven of webinars. Wanneer een prospect is gekwalificeerd als een MQL kan de marketingafdeling deze oppakken. De volgende stap is om de lead verder in het aankoopproces te begeleiden zodat deze verandert van een MQL in een SQL.
β
Jordi BronLinkedIn: https://www.linkedin.com/in/jordibron/
βEmail: jordi@redpanda.works
β
Pieter ResLinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pieterres/
βEmail: pieter@redpanda.works
β
πππππππ
Algemene informatieWebsite: https://www.redpanda.works/
βPodcasts: https://www.redpandapodcast.nl/ & https://www.redpandasalespodcast.nl/
βTools: https://www.redpandatools.nl/
βWebinars: https://www.redpanda.works/webinars